אירועי דיומא 27.07.2021 – אולימפיאדה ושחמט

המשחקים האולימפיים:

שחייה / עמיחי קטן:

היום העין הישראלית תתמקד בעיקר בבריכה, ובמרכז תעמוד אנסטסיה גורבנקו הנהדרת שתפתח את היום שלה עם הגמר של המשחה ל-100 מטר גב בשעה 4:51 לפנות בוקר. אחר כך היא תקבל קצת זמן לנוח, אבל כבר בשעה 5:58 יתחיל חצי הגמר של המשחה ל-200 מטר מעורב אישי בו היא תתחרה במקצה השני שיתחיל כמה דקות מאוחר יותר.

אחר כך מגיע המשחה ל-100 מטר חופשי בו מירון חרותי יתחרה בשעה 13:00 בצהריים. אחריו יעלה רון פולונסקי במשחה ל-200 מטר חזה בשעה 13:35 וגם הוא יקווה להצליח יותר מאשר במשחה הקודם בו הוא השתתף. בשעה 13:54 תירשם היסטוריה ישראלית בבריכה עם נבחרת שליחים בשחייה ראשונה מזה הרבה שנים במשחקים האולימפיים, אשר תתחרה במשחה ל-200*4 חופשי, ובה ישתתפו דניס לוקטב, דניאל נמיר, תומר פרנקל וגל כהן גרומי.

ג'ודו / עמיחי קטן:

היום, יש לנו את גילי שריר בנשים ואת שגיא מוקי, המדורג 2 בעולם ואלוף העולם, בגברים. קטגוריית המשקל עד 63 ק"ג לנשים, עליה התחרו ירדן ג'רבי ואליס שלזינגר לאורך לא מעט שנים, התפנתה לחלוטין אחרי ששלזינגר עברה לצד הבריטי וג'רבי פרשה. מאז, הישראלית המובילה בקטגורייה היא גילי שריר הצעירה בת ה-21 שתפתח את הופעותיה נגד קתרינה האקר מאוסטרליה ותקווה להפתיע בתחרות.

במשחקים הקודמים שגיא מוקי היה בקטגוריית משקל אחרת (עד 73) ובמעמד אחר, כאשר יודעי דבר אמרו שהוא יכול להפתיע ולהיות מועמד להגיע רחוק, אבל לא מאוד נספר (בעיקר בגלל פציעה בגב שהוא סחב) עד שסחף אחריו מדינה שלמה בדרך להפסדים כואבים בחצי הגמר ובקרב על הארד, אבל היה הראשון מבין 4 ג'ודוקות ישראלים להגיע לרבע הגמר ומעלה. הפעם, הוא יגיע למשחקים בקטגורייה של עד 81 ק"ג ואחרי שכבר 4 נציגי ישראל הגיעו לרבע הגמר, אבל שוב צריך מישהו שיפרוץ את הסכר, ואין מתאים יותר מאלוף העולם והמדורג 2 בעולם. מוקי יפתח את היום נגד אדוארדו סנטוס הברזילאי ונקווה להצלחה שלו.

בדמינטון / עמיחי קטן:

קסניה פוליקרפובה תשחק בשעה 6:40 נגד צ'אונג ניון יי מהונג קונג ותקווה לסיים את התחרות בטעם טוב. תיאורטית עדיין יש לה סיכוי לעלות אם תנצח 2- 0, נציגת הונג קונג תנצח 2- 0 את ההודית שניצחה אותה ביום ראשון וכל זה יהיה בהפרש שיעבוד לטובתה, אבל היא הפסידה בהפרש של 25, ככה שזה לא ריאלי. עם זאת, ניצחון במשחק הזה הוא תרחיש ריאלי שיהווה הישג נאה ביותר עבור נציגתנו.

שיט / עמיחי קטן:

היום מקבלים גולשי הניל פרייד מנוחה, ככה שאנחנו נראה רק את שי קקון מבין נציגי ישראל בענף הזה, החל מהשעה 6:05.

אופניים – מירוץ השטח / דוד "פאקו" סעדה:

אחרי המירוץ לגברים אתמול, בו זכה הבריטי טום פידקוק בצורה מרשימה, היום נקבל את מירוץ הנשים. כאן יש לנו פייבוריטית אחת ברורה – הצרפתייה לואנה לקומט, שהשמידה השנה כל מה שבדרכה על השבילים. בדרכה ינסו לעמוד בת ארצה פאולין פרבו פראן, השבדית ג'ני ריסבדס והאמריקניות היילי באטן וקייט קורטני. אגב, המירוץ היום צפוי להיות כאוטי במיוחד, היות וטייפון נפרטק צפוי להכות באיזור, ולהביא למסלול רוחות וגשמים. שידור ביורוספורט 2 ב-9:00.

שחמט – היום ההכרעה בסיבוב 5, והפרסים מחכים ברבע הגמר/שחר אלוני

אתמול התקיימו משחקי הגומלין של שמינית הגמר:
שנקלנד, ניצח במשחק תחבולני את סבידלר ועלה. גם וידית עלה.
קרלסן ואסיפנקו עשו תיקו, ועמיתיהם לגראב וקריאקין עשו תיקו מהיר, והם וכל האחרים ישחקו היום בשוברי השוויון.
השחקן האירני טבאטבאיי, ניצל אי דיוק של יריבו מארמניה וניצח, כך שגם הם ישחקו היום בשוברי שוויון, כאשר הפרס ברבע הגמר הוא כרטיס לסבב הגרנד פרי של פיד"ה שיכול להעניק כרטיס לטורניר המועמדים הקרוב.

בנשים, אנו כבר בעיצומו של רבע הגמר, כאשר 3 מתוך 4 דו קרבות הוכרעו , והעולות לחצי עד כה הן קוסטניוק וגוריאצ'קינה מרוסיה, וטאן מסין. העולה הרביעית תיקבע היום בשובר שוויון.

Subscribe
Notify of
258 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
פאקו
27/07/2021 0:36:07

כתבתי את זה בחלק של האופניים, אבל לטייפון שהולך להכות באיזור עשוייה להיות השפעה גם על שאר האולימפיאדה, בעיקר על הענפים שמתקיימים בחוץ.

אהרון שדה
27/07/2021 0:42:25

תודה רבה עמיחי ושחר .
נציין עוד שבצהריים ( 13.58) תעלה נבחרת השליחים במקצה הראשון ל 200 כפול 4 חופשי
16 הנבחרות הכי טובות כאן ישחו ב 2 מקצים
ישראל בשביל הראשון במקצה 1
לצד
הונגריה , סין , רוסיה , איטליה , צרפת שוויץ ופולין

במקצה השני
דרום קוריאה , גרמניה , בריטניה , אוסטרליה , ארה"ב ברזיל , יפן ואירלנד .

שחר אלוני
27/07/2021 9:39:12

בשמחה

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 1:13:50

עמיחי, פאקו ושחר, תודה רבה.

שחר אלוני
27/07/2021 7:56:15

בשמחה אלכס, תודה

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
27/07/2021 4:20:58

תודה שחר, עמי-חי וכמובן דוד
לא ברור לי מדוע גורבנקו נדפקת שם עם בערך שעה בין שני מקצים.
מה עם תקופת החלמה לשרירים על איזה סטייק טוב?
🙂
וברצינות, נקווה שתצליח.
מאמין שמוקי יצליח להגיע לפודיום, אולי משהו שהוא לא ארד?

עמיחי קטן
27/07/2021 4:23:15

הבריכה פעילה משהו כמו שעתיים בבוקר ושעתיים בערב, אז אין יותר מדי מרווח. באופן יחסי גורבנקו קיבלה מרווח ונקווה שזה יספיק.

שחר אלוני
27/07/2021 7:56:38

תודה רזי

עמיחי קטן
27/07/2021 4:57:39

גמר מכובד לגורבנקו, אבל יש לי תחושה שהיא קצת שמרה כוחות למשחה הבא, בו יש לה יותר פוטנציאל על הנייר

עמיחי קטן
27/07/2021 4:58:38

5 שיאים אולימפיים שונים נקבעו ב-100 מטר גב לנשים לאורך 3 ימי התחרות. עכשיו ההגעה לגמר של גורבנקו נשמעת יותר מרשימה

עמיחי קטן
27/07/2021 6:33:56

גורבנקו החמיצה את הגמר ב-200 מעורב אישי ב-11 מאיות, אחרי ששחתה חצי שנייה פחות טוב מאשר במוקדמות. ייתכן שהיא הייתה עייפה, אבל אני חושב שהתכנית מהמוקדמות לפתוח חזק ולהיחלש קצת בהמשך הייתה עדיפה בדיעבד על התכנית לשמור כוחות לסוף.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
27/07/2021 7:21:15

חבל מאד
את שלה היא כנראה השיגה בעלייה לגמר ה 100?

עמיחי קטן
27/07/2021 9:49:53

גם מקום 10 זה מעולה. קצת חבל כי אם הייתה משחזרת את התוצאה הקודמת הייתה עולה לגמר, אבל לא נורא

שחר אלוני
27/07/2021 9:59:45

זה נטו עייפות מצמידות המקצים, עלה לה כנראה בגמר הסטורי נוסף

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
27/07/2021 7:30:33
אהרון שדה
27/07/2021 7:38:59

נראה שהיא הצליחה יותר מדי שכן לא להגיע לגמר אולימפי לא שייך
אבל הוא גזל לא בדיעבד את העשירית וקצת שהיו חסרים
לא נורא עשתה תחרות יפה (עדיין לא גמרה) היא עשתה היסטוריה היא רק בת 17 צברה ניסיון ופריז רק עוד 3 שנים

שחר אלוני
27/07/2021 9:53:47

כן, תחרות מעולה שלה. גמר זה נדיר, והיתה עושה כנראה 2 אם זה לא היה בצמידות

אהרון שדה
27/07/2021 7:39:18

מייד מוקי בשמינית הגמר כל תקוות היום מתנקזת אליו

אהרון שדה
27/07/2021 7:39:33

אוסקה הובסה מערכה ראשונה

Reuven Barel
27/07/2021 8:00:11

שגיא מוקי הפסיד בניקוד זהב

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
27/07/2021 8:01:47
Reply to  Reuven Barel

כן
חבל מאד!
ראו שהוא כבר עייף ובהתחלה הוא נפגע בברך.

עמיחי קטן
27/07/2021 8:02:35

האוסטרי היה צריך לקבל עונש שלישי בכמה הזדמנויות, אבל היה טוב יותר משמעותית ממוקי שלא תקף כמעט בכלל, כנראה בגלל שהאוסטרי פצע אותו על ההתחלה

אהרון שדה
27/07/2021 8:18:38

לא מסכים שגיא היה צריך לקבל עונש שלישי
הוא לא הביא תרגיל בודד לא איים לא כלום …חיכה לפנדלים
וקיבל חתיכת פנדל
חבל
אכזבה עצומה
דווקא על רקע הצלחתה של נבחרת הג'ודו עד היום
מקווה מאד שפלצ'ק יציל את כבוד המשלחת

עמיחי קטן
27/07/2021 8:22:00

האוסטרי דחף אותו מחוץ למשטח איזה פעמיים-שלוש. גם הפרשן של יורוספורט הצביע על זה שהשיפוט הקל עם האוסטרי. וכן, האוסטרי היה טוב יותר והגיע לו לנצח

אהרון שדה
27/07/2021 8:03:09

אכזבה ענקית משגיא שלא הראה כלום והודח בצדק

אהרון שדה
27/07/2021 8:18:58

היום הכי גרוע של המשלחת

אהרון שדה
27/07/2021 8:19:43

לא בא בכלל מנטלית
אכזבה עצומה
הלחץ היה גדול ממנו

עמיחי קטן
27/07/2021 8:25:48

כשהוא ניצח את הקרב הראשון תוך דקה לא אמרת את זה. הוא החזיק 8 וחצי דקות בקרב שהוא היה פחות טוב בו מכל מיני סיבות, כולל יציאה יפה מריתוק פעמיים. הוא כנראה היה צריך לבוא עם תכנית קצת שונה או להתאים את עצמו טוב יותר לסיטואציה, אבל זה כנראה הכי קל לתרץ את ההפדד במשפט כזה שלא אומר כלום.

עידו גילרי
27/07/2021 8:54:17

תגובה ישראלית טיפוסית – ספורטאי מפסיד לא מוכן מנטלית.

עמיחי קטן
27/07/2021 9:50:47

שינוי של זה יזניק את הספורט הישראלי קדימה לא פחות מאף מדליה

עידו גילרי
27/07/2021 9:52:48

לא בטוח – זה סתם איך שספורטאים נתפסים במדיה. אני מקווה מאד שהם לא חווים את זה ככה. כי אם כן אז זו באמת נקודה שמצריכה שינוי.

עמיחי קטן
27/07/2021 10:21:08

אני מאמין שהם לא, וגם מגיעים להצלחות יפות מאוד בזירה העולמית. האופן שבו המדיה מתייחסת לזה משפיע גם על ההתפתחות העתידית

שחר אלוני
27/07/2021 9:54:41

הפאן הפסיכולוגי שיחק תפקיד, זה בסדר, חלק מהעניין

עידו גילרי
27/07/2021 9:57:52

ייתכן. אבל על סמך מה אתה קובע את זה?.
מן הסתם שגיא עצמו יוכל לספר על כך.

שחר אלוני
27/07/2021 10:00:51

אני לא קובע, אני מעריך.
יש לי גם נסיון תחרותי אז מכיר קצת את המצבים ואיך אנשים חווים אותם

אהרון שדה
27/07/2021 10:20:03

ץגובה גלינרית טיפוסית

עידו גילרי
27/07/2021 10:21:31

לא בושה להיות גלינארי.

שחר אלוני
27/07/2021 9:51:48

רמת ההתרגשות צריכה להיות כזו שהיא מועילה, אם היא עוברת רף מסוים היא מתחילה להזיק. לא תמיד זה עניין פשוט, בטח בספורט אישי

אהרון שדה
27/07/2021 11:09:11

עמיחי אמרתי את מה שאני מאמין בו
הקרב הראשון היה ניצחון יפה
אבל קושי מנטלי נבחן ברגעים קשים מתי שלא הכל הולך מתי שאתה מגיע לרגעי ההכרעה עם מעט חמצן
הוא לא הגיע מוכן מנטלית כאשר אני משווה אותו למשל לתפקוד הנבחרת האיטלקית ביורו אני יכול לומר את מה שאמרתי בלב שלם
כל מי שהיה ספורטאי יודע מה זה מנטליות זה חלק אינטגרלי מלהיות ספורטאי
למוקי היה את כל הלחץ וכל הציפיות עליו והוא לא הצליח לעמוד בהם גם בגלל יריב שתפס יום נהדר ובינתיים הגיע לחצי הגמר

שחר אלוני
27/07/2021 9:41:44

קשה לדעת, אבל פערי הרמות אמורים היו לייצר ניצחון או לפחות עדיפות ברורה לאורך זמן. יתכן שהיה מעט פצוע או שהצפיות הקשו

עמיחי קטן
27/07/2021 9:49:01

האוסטרי היה מעולה. פערי הרמות לא כאלה גדולים וביום נתון כל אחד יכול לנצח גם אם היריב שלו משחק טוב

שחר אלוני
27/07/2021 9:52:41

האוסטרי כנראה מימש פוטנציאל בקרב הזה, ומוקי לא.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
27/07/2021 10:18:48

+100

אהרון שדה
27/07/2021 10:22:54

הרושם שלי ממוקי היה מראש שהוא יותר מדי דרוך.
אומר מראש שהרושם שלי על פליצ'ק שונה
זה קצת דומה לאופניים במובן זה שאחד סופג את כל האש ועושה למי שבא מאחור יותר קל.
מוקי לקח את כל הלחץ עליו
מצד שני ייתכן עכשיו שהלחץ על פלצ'ק יגבר מאד
ובכל זאת זה שעד היום הוא לא נשא בעיקר הנטל יעזור לו ובתחושה שלי הוא יביא את הג'ודו שלו

שחר אלוני
27/07/2021 10:33:49

מעניין, בוא נראה מה יהיה. נראה לי שהוא לא אמור להרגיש לחץ מצפיות, כי גם אחריו יש כמה טובים כמוהו.
עם זאת הוא לא בצמרת הגבוהה ממש, אז נראה מה יפיק

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
27/07/2021 11:19:34

הדם הוא פלצ'יק

פאקו
27/07/2021 8:53:16

ההפסד של אוסאקה מטורף. לא אוהב לדבר על הקטע המנטלי בד"כ, אבל כאן די ברור שזה המקרה. כנראה הסיטואציה הכי מלחיצה שהייתה לה אי פעם.

עידו גילרי
27/07/2021 9:00:28
Reply to  פאקו

אשלי ברטי עפה הרבה לפניה…

שחר אלוני
27/07/2021 9:43:22
Reply to  פאקו

מסכים פאקו,
להיות בסיטואציה כזו יכול להיות לא פשוט. יש כאלה שזה מרים אותם, אבל אחרים זה מאד מאתגר. אולי דומה קצת למה שהיה עם מוקי.
ראה גם את האוקראינית שניצחה בקושי את שירה ראשוני ובכתה מייד אחרי זה

אור
אור
27/07/2021 8:57:59

לא נורא חברים בבייסבול נביא מדליה 😋

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
27/07/2021 10:19:18
Reply to  אור

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

שחר אלוני
27/07/2021 9:44:08

גורבנקו היא נקודת האור של היום, בסדר גמור.
בימים הבאים יש את השייטים, דולגופיאט, אשרם ועוד

אהרון שדה
27/07/2021 10:24:16

גם גורבנקו לא הרשימה היום
נכון היא עשתה היסטוריה נהדרת בעצך העפלה לגמר האולימפי
אבל היום עשתה תוצאה טובה ב 100 גב ובכל זאת לא הגיעה לשיאה אתמול
וזה גם גבה מחיר יקר במקצה הבאמת חזק שלה שם אני מאמין הייתה יכולה להיות בשישייה הראשונה

שחר אלוני
27/07/2021 10:34:58

מסכים
היא עשתה מה שאפשר בנסיבות של הצמידות מקצים. יתכן שקצת שמרה כוחות

פאקו
27/07/2021 9:55:19

באופני שטח אצל הנשים, זה נראה כרגע כמו 1-2-3 שוויצרי, כשיולנדה נף דקה לפני כולן.

שחר אלוני
27/07/2021 9:55:38

מה עשתה הבדמינגטונאית שלנו פוליקרפובה?

עידו גילרי
27/07/2021 9:58:09

הפסידה.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
27/07/2021 10:19:51

וואלה?
בקטע המנטלי?

פאקו
27/07/2021 10:18:18

וזה 1-2-3 לשוויצריות בשטח, כשיולנדה נף האלופה. יודעים לרכב בשטח השוויצרים.

שחר אלוני
27/07/2021 10:23:15
Reply to  פאקו

יפה 1 2 3 זה נדיר

עידו גילרי
27/07/2021 10:23:56

אכן.

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 11:21:18
Reply to  פאקו

חתיכת יום לשוייץ.

עידו גילרי
27/07/2021 11:22:26

שוויצרים…

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 13:22:00

(:

אהרון שדה
27/07/2021 11:09:55

1-3 נדיר וגם לא אפשרי בבריכה ,בעולם ההתעמלות או בג'ודו
הוא אפשרי באתלטיקה וזה תמיד מזכיר לי את הקנייתים ב 3000 מכשולים

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
27/07/2021 11:21:56

גם האמריקנים ב-400 מטרים עשו זאת ובמספר פעמים נוספות במקצועות הריצה ואולי גם בקפיצה לרוחק.

אור
אור
27/07/2021 11:39:29

בריו קרה רק פעם אחת ב-100 מכשולים נשים (ארה"ב)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
27/07/2021 11:53:27
Reply to  אור

אני מתכוון לאורך השנים. אם אני לא טועה, חוץ הם (הגברים האמריקניים) עשו זאת לפחות פעם אחת בכל הריצות הקצרות, כולל המשוכות, ואולי גם בקפיצה לרוחק.

אהרון שדה
27/07/2021 13:27:53
Reply to  אור

תודה אור !

אור
אור
27/07/2021 13:34:09
Reply to  אור

מצחיק שהכניסו שם טניס שולחן.. לא הכי קשור

עידו גילרי
27/07/2021 13:34:51
Reply to  אור

כי זה המקרה היחידי שלא היה באתלטיקה.

אהרון שדה
27/07/2021 11:54:35

מולאי בגמר זה חתיכת סיפור "העריק" מאיראן "נוקם את נקמת" מוקי

פאקו
27/07/2021 11:59:55

היינו צריכים להכניס את זה כחלק מהפריוויו של המשלחת הישראלית.

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 12:14:46

כל הכבוד למולאי ולמאמנו. שמחתי מאוד בשבילם.

אהרון שדה
27/07/2021 11:56:18

100כפול 3 יש בעיקר באתלטיקה
400 דוגמה טובה מאד
גם אתיופיה בריצות 5000-10000
אבל לענ"ד את השיא מחזיקה קניה ב 3000 מכשולים (בטח בהצטברות אולימפיאדה +אליפות עולם )

פאקו
27/07/2021 12:01:12

אני זוכר את הריצות האלה של הקנייתים. זה היה נראה כאילו הם שלושתם מוכנים כבר בסיום להחזיק ביחד את הדגל.

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 12:14:12

הפעם האחרונה שאתלט קנייתי לא זכה בזהב במכשולים היתה במוסקבה 1980, אז ברוניסלב מלינובסקי הפולני ניצח בתוצאה מעולה של 8:08, והקדים את האתלט הטנזני הגדול, פילברט באיי.

לנוכח המאבק הצמוד באליפות העולם האחרונה, שהסתיים בניצחון קנייתי על חודה של מאית שנייה ולאור הכושר הטוב של מספר רצים מאתיופיה וממרוקו (סופיאן אל בקאלי), המשימה הקנייתית לא תהיה פשוטה כלל ועיקר.
לא נותר הרבה זמן להיווכח בדבר.

אור
אור
27/07/2021 12:21:07

באולימפיאדה עשו זאת רק פעמיים אז זה לא מתקרב לאמריקאים ב-200 מטר (6 פעמים)

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 12:28:19
Reply to  אור

נכון. התכוונתי בעיקר לעקביות בשייכות למדינה של הזוכים בזהב.

אור
אור
27/07/2021 12:34:36

התגובה לאהרון

אהרון שדה
27/07/2021 13:29:09
Reply to  אור

נכון עשו זאת פעמיים אבל כמדומני למעט ריו שם לקחו "רק" את הזהב הם עשו מ 84 ועד 12 כולל תמיד 2/3 הפודיומים כולל כמובן הזהב

אור
אור
27/07/2021 13:00:05

מולאי אחלה גבר. מתי הגמר?

אור
אור
27/07/2021 13:04:50
Reply to  אור

עכשיו

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 13:23:20

כל הכבוד לשני הלוחמים. היה גם יפה לראות את התגובה של המאמן האירני בסוף הקרב. לא לקח את זה קשה.

אור
אור
27/07/2021 13:27:43

מעניין שזה באמת המאמן שהיה לו וערק יחד איתו

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 14:11:24
Reply to  אור

נכון. ערקו ביחד.

etayle
etayle
27/07/2021 13:36:32

היפנים עם אחוזי הצלחה מרשימים בג'ודו. לא שזה אמור להפתיע.

אור
אור
27/07/2021 13:43:31
Reply to  etayle

נכון, זה מדהים איך הם שולטים בענף. מעניין כמה מדליות היו להם אם לא הייתה הגבלת משתתפים מכל מדינה

שחר אלוני
27/07/2021 13:40:41

על ההכנה של מוקי בג'ודו:
https://www.ynet.co.il/sport/article/r1piwb6ao

אור
אור
27/07/2021 13:44:29

הנה מתחילה הישראליאדה המסורתית

עידו גילרי
27/07/2021 13:46:47
Reply to  אור

אכן.

אור
אור
27/07/2021 13:49:36

אני מודה שזה קרה מאוחר משחשבתי 🙂

עידו גילרי
27/07/2021 13:51:06
Reply to  אור

אם זה רק היה ענף אולימפי…

אור
אור
27/07/2021 13:59:23

הכי מצחיק שעכשיו יש כביכול לחץ על פלצ'יק, כאילו הוא זה שיציל את הכבוד הלאומי. טמטום

שחר אלוני
27/07/2021 14:06:05

הלחץ על פלצ'יק באמת מטופש, הוא היה מחוץ לאור הזרקורים עד עכשיו, שזה כמובן עדיף.

אור
אור
27/07/2021 14:08:55

ככה זה שרודפים אחרי מדליות. חכו לפריז שאבישג סמברג תהיה התקווה הגדולה לזהב

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 14:17:20

"חוכמה בדיעבד" כענף אולימפי (במשקל נוצה): "אילו היה עושה כך", "ראינו את זה בהכנה", "לא הגיע מוכן", "עטפו אותו מדי", "לא פתחו את העטיפה מהר מדי" וכיו"ב.

חבל שלא משחררים ומנסים למנף את ההופעה שלו לצרכי רייטינג. מוקי העפיל למשחקים (שזה כבר הישג בפני עצמו), עשה מה שיכל והפסיד לג'ודוקא שהיה טוב ממנו. קרה ועוד יקרה הרבה פעמים.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Reply to  אור

איסוטריזם מכביסטי.

אור
אור
27/07/2021 14:31:57

לא הבנתי אבל אני מניח שאתה מסכים 🙂

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Reply to  אור

הנחה נכונה.

עמיחי קטן
27/07/2021 13:59:46

עכשיו אנחנו בשליחים

עמיחי קטן
27/07/2021 14:08:58

משחה מעולה שלנו, אבל עדיין כנראה לא יספיק לגמר

עמיחי קטן
27/07/2021 14:10:37

7:08.65 מדהים. יותר מ-3 שניות שיפור של השיא הישראלי ומקום 5. אני מהמר שלא יהיה גמר, אבל קיים סיכוי

אור
אור
27/07/2021 14:12:40

מעולה, גם אם היה צ'אנס לסיים רביעי

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 14:13:16

יפה מאוד

עמיחי קטן
27/07/2021 14:18:56

סיימנו מקום 10. הישג יפה מאוד

אור
אור
27/07/2021 14:20:15

נכון

שחר אלוני
27/07/2021 14:27:31

מצוין

עמיחי קטן
27/07/2021 14:16:06

הבריטים בינתיים דורסים את ארה"ב ואוסטרליה במשחה השני

אור
אור
27/07/2021 14:23:13

לא רק שיא לאומי גם שיא אישי ללוקטב, שזינק ראשון כך שזה נחשב

אור
אור
27/07/2021 14:24:38
Reply to  אור

הכוונה כמובן לשיא ישראלי חדש שלו

עמיחי קטן
27/07/2021 14:34:42
Reply to  אור

ואז גל כהן גרומי עשה אפילו תוצאה טובה יותר

עמיחי קטן
27/07/2021 14:35:24

בינתיים דרמה בהתעמלות. סימון ביילס כנראה נפצעה

אור
אור
27/07/2021 14:39:27

קללת מנחם מכה שנית

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

הקדמת אותי חחחח וואלאק איזה כוחות יש לפרופסור רק שלא יאחל לאנשים חיים ארוכים…

etayle
etayle
27/07/2021 14:42:46

בהחלט דרמה. מזכיר את הפסילה של בולט בגמר היהלום מתישהו.

אור
אור
27/07/2021 14:47:14
Reply to  etayle

קלעת בול, זה היה בריצה האחרונה שלו בקריירה בגמר השליחים של אליפות העולם 2017. גם אצלה לפי דבריה לפני התחרות זו יכולה להיות התחרות האחרונה שלה

etayle
etayle
27/07/2021 14:48:33
Reply to  אור

דווקא התכוונתי לריצה אחרת, אבל בהחלט המקרה שהבאת דומה. מוזר מאוד.

אור
אור
27/07/2021 14:55:10
Reply to  etayle

כנראה שעטפו אותו יותר מדי בהכנה שלו לאליפויות העולם 😉

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 16:40:36
Reply to  אור

חחחח

אור
אור
27/07/2021 14:48:30
Reply to  etayle

אופס, חשבתי רשמת פציעה ולא פסילה שהייתה באליפות העולם 2011

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 14:52:20
Reply to  אור

במאה מטר. הפסילה לא השפיעה עליו בהמשך במאתיים ובשליחים.

אור
אור
27/07/2021 14:53:43

כן. הבאסה שהוא עוד היה סביב שיא הקריירה

etayle
etayle
27/07/2021 14:47:49

יש תיאוריות שביילס פשוט נעלמה כי היא לא בכושר. ואולי מביימת פציעה. לא מופרך בכלל.

עמיחי קטן
27/07/2021 14:49:57
Reply to  etayle

מאוד מופרך. זה לא נותן לה כלום והסיכוי שלה להחזיק בענף עד פריס לא גבוה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הקללה של מנחם עובדת גם פה חחחחחחחחחחחחחחחח הרג אותה
חשבתי זה רק בNBA

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הקללה של מנחם עובדת גם פה חחחחחחחחחחחחחחחח הרג אותה
חשבתי זה רק בNBA

דה קרס אוף לס

עמיחי קטן
27/07/2021 15:09:53

המופרך זה לביים פציעה. השאר הגיוני

etayle
etayle
27/07/2021 14:50:05

טוב ביילס לא נפצעה. הזייה.

אור
אור
27/07/2021 14:51:38
Reply to  etayle

אז מה קרה? (אני לא צופה)

עמיחי קטן
27/07/2021 14:59:04
Reply to  etayle

הזוי אבל הגיוני. הופעל עליה לחץ לא הגיוני והיא בסך הכל בת 24

etayle
etayle
27/07/2021 14:53:50

טוב זה הופס וצריכים לדון בספקולציות ודברים לא מבוססים. Goat לא בורחת מתחרות באמצע…

etayle
etayle
27/07/2021 14:55:32

הרוסיה בת ה16 נופלת מהקורה. נאחל לה שלא תיעלם 🙁

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

לא מעלימים שם כבר יש כל מיני חומרים שמגיעים איכשהו לגוף 🙂

etayle
etayle
27/07/2021 15:03:14

בינתיים הרוסיות נופלות מהקורה. האמריקאיות חזק בתמונה.

אהרון שדה
27/07/2021 15:15:10

רונאלדו גמר מונדיאל 1998 ביילס טוקיו 2020 (21)

שחר אלוני
27/07/2021 19:28:46

רונאלדו ב 98 זה היה עניין של משככי כאבים סטראודליים לברך שלו שגרמו להתקף אפילפטי בליחה. פלו-ג'ו מתה מהתקף כזה

etayle
etayle
27/07/2021 15:18:06

מדהים המתעלמת הגדולה בהיסטוריה פורשת, נכנסת במקומה מתעמלת טובה מאוד. כמה עומק.

אור
אור
27/07/2021 15:22:47

"לאחר דיווחים על פציעה, מאמנה הודה: הסיבה היא מנטלית"

אנשי החוסן מנטלי שבאתר, הפעם אתם צודקים 🙂

עמיחי קטן
27/07/2021 15:26:44
Reply to  אור

בסופו של דבר, היחיד שיכול להעיד על התחום הזה הוא הספורטאי.ת עצמו או גורם מטעמו. בכל מקרה אחר זה לא יותר מהשערה בלתי מבוססת

שחר אלוני
27/07/2021 17:05:36
Reply to  אור

לפחות לא צריך לדון האם חוסן מנטאלי קיים או שזה דבר שלא קיים, גם דיון כזה כבר היה.
בכל אופן, המצבים הרגשיים האלה מאד משפיעים.

עידו גילרי
27/07/2021 17:08:57

מתי היה דיון כזה? הדיון שהיה הוא על איך נוצר ומשתנה חוסן מנטאלי (וגם על איך מגדירים אותו).

שחר אלוני
27/07/2021 17:54:20

היה עם מגיב או שניים אחרים. ניסו אפילו לסכם איתי שהמונח לא קיים

עידו גילרי
27/07/2021 17:57:27

תקרא שוב

עידו גילרי
27/07/2021 17:58:51

הם ניסו להסביר לך שהאופ ן שבו אתה השתמשת בו רחוק מהמשמעות בפועל.

חגי "התותח" ניסני
27/07/2021 18:24:33

שחר אני מאמין שאתה מתכוון אלי באנשים. המושג חוסן מנטלי הוא מושג מתחום הפסיכולוגיה. אני לא זוכר את ההגדרה המדוייקת אך הוא מתרכז במשאבים הנפשיים שיש לפרט כאשר הוא פוגש במשבר. חוסן מנטלי במובן שאתה התייחסת אליו הוא לא נכון במקרה הטוב. להתיימר ולקבוע שתוך פחות מחודש עשה מעבר, סוויץ׳ או כל מושג אחר שמתיימר א. לקבוע שדבר כזה הוא אפשרי וב. שיאניס עשה אותו על וזה על סמך דבר כמו ספורט קבוצתי זה צורם. מאוד צורם. ולא פחות צורם זו ההתעקשות שלך לדבר על מושגים בתחום שלעניות דעתי אתה לא מתמחה בו

שחר אלוני
27/07/2021 18:35:35

קודם כל זה לא אתם אלא לחוס, שטען במפורש שאין דבר כזה והציע לי להסכים איתו על כך.
*
גילרי, אל תגיד לי "תקרא שוב ". קצת כבוד בסיסי בין בני אדם.
*
חגי, אני מטפל בעברי, ובכל אופן לא אמרתי שמשתנה בחודש אלא בתהליך ארוך . הפוסט הקיף שנתיים ומעלה.
והגדרתי למה היתה הכוונה. מדובר על מושג מעולם הספורט של חוסן מנטאלי שהוא מוכר וידוע. לא מחיי היום יום של האדם. אולי לך יש בראש מושג אחר, אני לא יודע.

עידו גילרי
27/07/2021 18:38:19

מה חסר כבוד בלהציע שתקרא שוב?

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

היי, אני הלח/י/ג'וס המדובר. תקרא שוב, לא טענתי את מה שאתה חושב שטענתי.
ה"הסכמה" הייתה הערה סרקסטית על משהו שאתה עושה בדיונים.

שחר אלוני
27/07/2021 19:05:51

שמח לשמוע שיש קונצנזוס בין כולנו שהמושג חוסן מנטאלי קיים.
אני מכיר מקרוב את נושא ניהול לחצים במצבים תחרותיים שעליו אני מדבר. גם כמתחרה, גם כמטפל וגם כמי שמכין אנשים לבחינות.
זה נושא מאד חשוב, הכנה מנטאלית זה חלק גדול מעבודת מאמן בענפים אישיים ועובדים על זה הרבה.

שחר אלוני
27/07/2021 19:07:16

הסרקזם ממש לא ברור שם, אני עניתי לך שלא הסכמתי על כך.
יופי, שמח שלפחות זה שמנו בצד

שחר אלוני
27/07/2021 19:09:05

גילרי, שאני יודע מה היה כתוב בתגובות לפוסט, לא המצאתי את זה.
טוב, אנחנו סתם טוחנים מים.
יום טוב שיהיה

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

חשבתי שרק לא הצלחת להבין מה המטרה של הסרקזם. הסרקזם עצמו היה די בולט, לדעתי.
אם שנינו הסכמנו שיש כסא, אבל לטענתך כסא זה כלי לישיבה מוגבה ולטענתי כסא זה מכונת ירייה של פופקורן לא קטלני למרחק של עד 200 מטר, מה שווה ההסכמה?

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

יום טוב ומכובד שיהיה.

שחר אלוני
27/07/2021 19:44:46

מה לא מוסכם בין מישהו למישהו לגבי המושגחוסן מנטאלי? איזה שני פרושים יש לו?
יום טוב גם לך

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

הבעיה היא כשמנסים להסביר לך מה ההבדל בין מה שאומרים אתה מסרב להבין וטוען שזה סתם רצון להתנצח.
יום טוב?

שחר אלוני
27/07/2021 21:45:38

איך אתה מגדיר חוסן מנטאלי? תגיד, ונראה אם זה בכלל שונה

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

בדיוק מה שעידו רשם לך. כולל מה שאתה חושב שהוא ייחס לך אבל כתבת בעצמך.

שחר אלוני
27/07/2021 23:16:38

בינתיים עם גילרי הדברים נראים שאנחנו מגדירים די דומה. הוא חשב בטעות שדיברתי על סוויץ' פתאומי או מיידי, כאשר תיארתי תהליך.
ראה בהמשך למטה.
האם זה כל הסיפור? גם אתה חשבת בטעות שאמרתי שזה מיידי ולא תהליך?

עידו גילרי
27/07/2021 23:19:33

אני לא חשבתי בטעות. אלה הדברים שלך. תפסיק להתחמק. כל הפוסט ההוא וכל הויכוח דיבר על השינוי המנטלי שיאניס עבר בסדרת הגמר. עכשיו אתה מסכים שהוא עבר שינוי המהלך השנים סבבה. מעולה. זה מה שאמרנו מלכתחילה. זה ממש לא מה שכתבת בפוסט וממש לא מה שאמרת בדיון.

שחר אלוני
28/07/2021 14:13:07

אל תכניס לי מילים לפה, אתה בוחן כליות ולב?
ברור שזה תהליך, ומעולם לא אמרתי שזה מיידי, או פתאומי, וזה גם לא כתוב כלל וכלל בפוסט, אל תמציא.
אתה הנחת הנחה מוטעית שזה מה שאני חושב, ובעקבות הטעות שלך תקפת בעשרות תגובות, ומתברר שלא היו דברים מעולם. אז פשוט תודה בטעות (אפשר גם להתנצל, לא חייבים אם זה קשה).
אני מזכיר שוב שאני מטפל בעברי ועובד עם אנשים אחד על אחד עשרות שנים, הכל זה תהליכים, שום דבר לא קורה באופן מיידי. אם אתה ועוד אחד לא הבנתם את זה מהפוסט (ו20 אחרים כן הבינו), אז אשתדל שזה יהיה עוד יותר ברור בפעמים הבאות.

עידו גילרי
27/07/2021 17:10:03

ואגב אותו דיון האם אתה חושב עכשיו שלביילס אין חוסן מנטאלי?

שחר אלוני
27/07/2021 17:54:45

לא ברור מה קרב שם. כנראה משבר עכשיוי, או שפשוט היתה פצועה?

עידו גילרי
27/07/2021 18:02:38

לפי מה שהיא מתארת הלחץ הכריע אותה – 'פציעה קטנה בגאווה'

שחר אלוני
27/07/2021 18:29:53

אז כן, זה משבר בשל הלחץ לפי דבריך

עידו גילרי
27/07/2021 18:30:50

כן

עידו גילרי
27/07/2021 18:31:03

לפי דבריה…

שחר אלוני
27/07/2021 18:36:55

אז מה לא ברור?
זו היה משבר פסיכולוגי שהתרחש עכשיו. זה המצב עכשיו.
אתה מנסה לבנות דיאלוג? או להתווכח באיזו דרך מתוחכמת?

עידו גילרי
27/07/2021 18:40:56

להראות שגם בן אדן חסון מנטלית יכול לקרוס. ולקשר לדיון שחוסן מנטלי לא עובר סוויץ' פתאומי.

שחר אלוני
27/07/2021 19:03:21

אם חסון קורס אז זה סוויץ פתאומי לצורך העניין.
האמת שלא ברור מה בעצם שונה בין מה שאנחנו אומרים, זה נראה קצת ויכוח סרק לשם האקשן

עידו גילרי
27/07/2021 20:26:19

זה לא ויכוח סרק לשם האקשן.
אני אסביר לך את ההבדל. אתה טוען שלביילס היה סוויץ' פתאומי. כלומר עכשיו אין לה יותר חוסן מנטלי. אני לגמרי לא מסכים. בדיוק באותו אופן שטענת שיאניס עשה סוויץ' מנטאלי בסדרה מול הסאנס. יאניס היה חסון מנטלית לאורך כל הדרך שלו. החוסן הזה נבנה גם מכל אירוע קיצון של התמודדות עם הלחץ. נניח כמו במקרה של ביילס – היא רק תפתח את החוסן המנטלי שלה כתוצאה ממה שקרה לה.
אם נפשט את הטיעון שלך בצורה מוגזמת וקיצונית – ספורטאי מנצח שווה חסון מנטלית. ספורטאי מפסיד שווה מקרה ראש.

שחר אלוני
27/07/2021 20:31:25

אני בכלל לא טוען שלביילס אין יותר חוסן מנטאלי. אתה מייחס לי זאת ללא הצדקה.
אני מניח שיש עוד ייחוסים כאלה שמסתתרים גם בהקשר של יאניס.
מקרה של פערי מידע.
או של רצון יתר להתנצח, שזה גם לגיטימי לפעמים, רק בסגנון מכבד.

שחר אלוני
27/07/2021 20:33:12

יאניס לא עשה סוויץ בסדאה מול הסאנס זו עוד הנחה . אני מעולם לא אמרתי זאת. זה היה תהליך לאורך כל הפלייאוף

עידו גילרי
27/07/2021 21:18:25

עכשיו אתה בכלל הולך רחוק. אתה כתבת וזה לא ציטוט אבל מה שאני זוכר שאחרי שני הפלייאופים הקודמים יאניס נראה לך כמו מקרה ראש. ואז הוא נראה עגום מול ההיט. אז פחות או יותר דילגת על שתי סדרות כי לטענתך לא קרה שם משהו חשוב ואז הגעת לסוויץ' בסדרה מול הסאנס.
על זה היה כל הויכוח.

שחר אלוני
27/07/2021 21:44:35

הוא היה טוב מאד בסדרה של 6 משחקים מול הסאנס, ולפני זה סבבה במשחקים ששיחק מול ההוקס וגם במחצית השניה של הסדרה מול ברוקלין. זה די הרבה משחקים שנפרשים על חודש לפחות

עידו גילרי
27/07/2021 21:46:04

משחקים שלא ספרת בניתוח.

שחר אלוני
27/07/2021 23:18:11

הפוסט פירט רק לגבי הפיקים של התהליך, לא את כל הסדרות שהיו בכל הפלייאופים, כי אז הוא היה נהיה ארוך מדי. ברור שבין התחלת מיאמי לבין פניקס עברו כחודשיים, עם לא מעט משחקים

עידו גילרי
27/07/2021 23:22:59

ומה קרה בחודשיים האלה?
אגב בפוסט דיברת על כל הסדרה של מיאמי.
זה נהיה מגוחך.

שחר אלוני
28/07/2021 14:14:47

בחודשיים האלה הדברים הבשילו.
מה שמגוחך זה חוסר היכולת שלך לזהות שטעית ולהודות בטעות.
הנחת שאני חושב משהו, ובמציאות זה לא היה ככה.
אז להבא, תברר, או לפחות תפתח דיון שברור בו מה אתה רוצה חוץ מלהתכתש על ריק

עידו גילרי
28/07/2021 15:28:08

לא שחר אתה משליך את חוסר היכולת שלך על אחרים. אני לא הנחתי אלא קראתי מה שכתבת (לא בשטחיות כמו שטענת) ואז התייחסתי לדברים וניסיתי לברר. לא הנחתי שום דבר. זה עדיין כתוב שם בפוסט שלך שחור על גבי לבן – השינוי שעבר יאניס בסדת הגמר. אתה דילגת כלאחר יד על מה שקרה בשתי הסדרות האלה ועדיין אם אתה חושב ששם קרה ה"שינוי המנטלי" שלו זה קצת מוזר שלא התייחסת אליהן. מכיוון שבתור בן אדם שמתלונן כאן פעם אחר פעם על עניניות והתייחסת למה שכתוב זה קצת עצוב. כי בכל הדיון ניסיתי להיות מאד ענייני איתך רק שאתה לא מסוגל להכיל חוסר הסכמה. אני קצת מנסה להחליט מה אתה יותר מתקרבן או מיתמם אבל אז אני מבין שזה לא משנה.
אנחנו לא מתכתשים על ריק כי אתה עדיין חושב שקרה משהו מהותי אצל יאניס בפלייאוף הזו מבחינה מנטלית כשמה שקרה הוא מבחינה כדורסלנית. מה שאתה מנסה לעשות כל הזמן הוא לתרץ. כלומר להגיד לא זה לא קרה במשחק אחד ואז לא זה לא קרה בסדרה אחת. בפועל זה מהות כל הפוסט ההוא שכתבת וזה מה שהקפיץ אותי. עכשיו אתה רוצה להגיד שכתבת משהו אחר? שלא הבנתי אותך? זה קצת יומרני לאור כל השאלות שהיו במהלך כל הדיון. אני רואה שזה באמת לא עושה לך טוב. אז תמשיך לכתוב. אני לא אגיב אליך יותר. ראה לי זה יפתור את הבעיה.

שחר אלוני
28/07/2021 15:34:31

אני שוב אומר,
זה תהליך, ובפוסט עבר מספיק זמן בין מיאמי לפניקס.
לא פרטתי בפוסט הל פרט בכל הפלייאופים, כי זה יותר מדי, אלא רק את הפיקים של התהליך.
אם זה לא היה מובן לקוראים בודדים, אז אני לוקח אחריות, ובפעם הבאה זה יהיה עוד יותר ברור.
אם גם אתה רוצה להיות יותר ברור בפעם הבאה אז פשוט תכתוב "תודה על הפוסט, אני מבין שכתבת שמדובר בסוויץ' פתאומי, ואני חושב שזה תהליך ולא מסכים איתך" זה יחסוך איזה 50 תגובות, שרק בסופן אחרי כמה ימים, אפשר היה להבין במה מדובר.

לשיקולך
יום טוב

עידו גילרי
28/07/2021 15:46:53

שחר מה שאתה מתאר עכשיו לא שונה מהותית. אבל עזוב באמת זה לא משנה. אתה פשוט תתרץ כל דבר כדי להגיד שלא הובנת או שלא הסבירו כבר היו לי מספיק מקרים כדי להבין את זה.
סלמאת, ניפרד כידידים.
לא תסבול ממני יותר.

שחר אלוני
28/07/2021 15:51:30

בסדר גמור, גם לא חייבים להסכים על כל דבר, זה רק הערכות לגבי ספורט, זה לא פיסיקה גרעינית.
סבבה, יום טוב

etayle
etayle
27/07/2021 19:09:50

ביילס כרגע סבלה מפגיעה במנטליות שלה, בוודאי.
חוסן מנטלי כמו חוסן פיזי, יכול להיפרץ. וגם להיבנות.
זה נדיר שרואים את זה בקיצוניות הזאת, במיוחד מאלופה והטובה בתחום, אבל גם זה קורה.
בטניס קורה מידי פעם ששחקן בגלל טעות "מאבד" את זה, או נחנק.
בספורט קבוצתי קשה לראות את זה, אבל רובן למשל טוען שההחטאות בגמר מול קאסיאס רדפו אותו.

שחר אלוני
27/07/2021 19:27:12
Reply to  etayle

מסכים,
האמת שאני כבר חא בטוח שיש חוסר הסכמה עקרוני כלשהו בין המגיבים, זה מהומה על לא מאומה.
כל הזמן אומרים לי שיש שאני משתמש במושג הזה לא נכון….
מקרה של טלפון שבור כנראה

אור
אור
27/07/2021 15:24:46

תכלס זה קצת מוזר שדווקא בתור וטרנית ואחרי כל ההישגים שלה כילדה היא קורסת, אבל אפשר להבין במיוחד כשזה בתחרות הקבוצתית

עמיחי קטן
27/07/2021 15:27:12
Reply to  אור

יש עליה יותר לחץ. בתור ילדת פלא לא היה קורה כלום אם הייתה מצליחה קצת פחות

אור
אור
27/07/2021 15:30:17

צודק. מצד שני היא כבר הוכיחה שהיא עומדת בלחץ בכל התחרויות מאז שהפכה לאחת המתעמלות הטובות בהיסטוריה

עמיחי קטן
27/07/2021 15:36:22
Reply to  אור

גם אני מופתע. בדיעבד אפשר למצוא את ההסברים, אבל זה לא משהו שהייתי נותן לו סיכוי משמעותי מראש

שחר אלוני
27/07/2021 21:43:04
Reply to  אור

אני מאחל לה שזה נקודתי ובאליםות הבאה היא שוב תצטיין

etayle
etayle
27/07/2021 15:35:35

צמוד ברמות בגמר הקבוצתי.

etayle
etayle
27/07/2021 15:37:05

GG המחליפה האמריקאית נופלת על המזרן. אין צדק.

אור
אור
27/07/2021 15:43:55

אז מה האמריקאיות צריכות נס?

אור
אור
27/07/2021 15:44:15
Reply to  אור

בעצם גם זה לא יעזור

etayle
etayle
27/07/2021 15:44:15
Reply to  אור

גם זה לא נראה לי יעזור להן.

אור
אור
27/07/2021 15:44:30
Reply to  etayle

🙂

etayle
etayle
27/07/2021 15:45:07

הרוסיה האחרונה צריכה לשחק על בטוח. רק לא ליפול ויש זהב.

etayle
etayle
27/07/2021 15:50:27

הרוסיות הביאו את הזהב. דרמה, גם איטליה לוקחת מדליה ככל הנראה.

etayle
etayle
27/07/2021 15:51:49
Reply to  etayle

האיטלקיות מפסידות בשנייה האחרונה לבריטיות!!! הזיה.

etayle
etayle
27/07/2021 15:51:03

הרוסים מביאים דאבל זהב בהתעלמות קבוצתית. מדהים. פוטין מרוצה.

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 16:39:56
Reply to  etayle

כן, חתיכת הישג.

etayle
etayle
27/07/2021 15:54:23

הסיניות רק 7, מי שרוצה כליה חדשה של מתעמלת סינית מוזמן להתקשר.

עידו גילרי
27/07/2021 16:44:07
Reply to  etayle

אפילו שתיים במחיר מבצע.

שחר אלוני
27/07/2021 17:11:56

בגביע העולם, שוברי שוויון, קרלסן בתיקו.
גרישצוק ובאקרו על סף הדחה

שחר אלוני
27/07/2021 17:27:20

דודה מדיח את גרישצ'וק, ומותיר את קרלסן כטופ 10 היחיד שנותר בטורניר.
האירני טבטבאיי )2613( מפתיע ועולה לרבע גמר

שחר אלוני
27/07/2021 17:38:53

גם פדוסייב עולה. באקרו מנצח וניצל.
הם הולכים עכשיו לראפיד המהיר של 10 ד לשחקן

Warrior
Warrior
27/07/2021 17:46:58

סימון בייליס פרשה מהאוליפיאדה עקב פציעה

עמיחי קטן
27/07/2021 18:04:20
Reply to  Warrior

על פי דבריה שלה, נכון לעכשיו היא מתכננת להתחרות בתחרויות האישיות (הקרב רב בחמישי והגמרים בשבוע הבא), אבל היא תחליט ברגע האחרון

שחר אלוני
27/07/2021 18:40:28

קרלסן מנצח לאחר 4 תיקו וקרוב לעלית שלב

אלכס דוקורסקי
27/07/2021 18:45:25

שחר, תודה על העדכונים. מחכה כבר לתחרות על התואר העולמי מול נפומניאשצ'י.

שחר אלוני
27/07/2021 19:01:21

בשמחה אלכס

שחר אלוני
27/07/2021 19:01:41

נראה שאסיפנקו עומד לנצח ולהשוות מול קרלסן ל 3-3

שחר אלוני
27/07/2021 19:24:38

אסיפנקו מוחיך חוסן מנטאלי ומממש ניצחון על קרלסן כשהוא עושה איזה 30 מסעים בדוחק זמן. עכשיו 3-3 והם הולכים לשני משחקי בליץ, מה שכנראה קורה גם אצל לגראב וקריאקין

שחר אלוני
27/07/2021 19:24:50

מוכיח

etayle
etayle
27/07/2021 19:31:47

אני מבין שאתה משתמש במילה חוסן מנטלי כדי לעצבן פה אנשים חחחחח

שחר אלוני
27/07/2021 19:43:02
Reply to  etayle

עד עכשיו לא הבנתי איך מושג כל כך רווח מעורר כאלה מחלוקות. מה בעצם לא מוסכם לגבי המושג הזה?
כתבתי גם "עצבי ברזל" זה אותו דבר לעניות דעתי

עידו גילרי
27/07/2021 20:35:11

מה שלא מוסכם הוא השימוש שלך בו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

טנש מתעצבנים מחוסן מנטלי כי לא ניתן לכמת את זה בסטט אין בוקס סקור זה אבסטרקטי מידי בשבילם😎

etayle
etayle
27/07/2021 22:03:53

אכן כן, לשם שינוי ניתוח מדוייק שלך.

עידו גילרי
27/07/2021 22:05:40
Reply to  etayle

א. אין דבר כזה טנ"ש
ב. אם היית קורא את התגובות היית מבין שזה ממש לא קשור.
ג. אבל איך אמרת – להתעלם מהטרולים. בוא נגיד שבזה הראית בדיוק מי אתה.

אור
אור
27/07/2021 22:43:22

חוק מספר אחת של טנ"ש – לא מדברים על טנ" ש

עידו גילרי
27/07/2021 22:44:21

אני רק תוהה מה הוא חוק מספר שלוש?

אור
אור
27/07/2021 22:50:48

אם מישהו נכנע עקב תשישות טנ"ש חייבים להפסיק מיד את השרשור גם אם לא סופקו ההוכחות המספרים או הזמן המדויק בקלטת המשחק שתומכים בטענה המומצאת שלו 🙂

עידו גילרי
27/07/2021 22:52:29

אני רק חושב שזה הפוך. אם זו הפעם הראשונה שלך בטנ"ש – אתה חייב להמשיך את השרשור עד המוות…

שחר אלוני
27/07/2021 19:41:55

קריאקין בעל עצבי הברזל הידועים הפך תיקו לניצחון והדיח את לגראב

שחר אלוני
27/07/2021 20:00:11

טוב, אז מצטער אם זה פוגע במישהו, אבל המושג חוסן מנטאלי מאד רלוונטי למה שקורה בשוברי השוויון.
קרלסן )בדומה לקריאקין ודיוקוביץ בטניס( ידוע בהצטיינותו במעמדי שוברי שוויון קובעים. יש לו בהם מאזן פנומנלי שלא מוסבר על ידי פערי המד כושר בלבד.
*
בכל אופן קרלסן מתאושש ומנצח בבליץ הראשון ועולה ל 4-3

אור
אור
27/07/2021 20:08:09

לשם הבהרה אני סתם צחקתי בתגובה ההיא. תודה על העדכונים

שחר אלוני
27/07/2021 20:22:50
Reply to  אור

לא יודע מה מדובר 🙂
הבדיחה על הכתבה מוואינט? סבבה
.
בדיחה טובה

אור
אור
27/07/2021 20:51:35

תגובה 41 הכוונה

שחר אלוני
27/07/2021 21:47:46
Reply to  אור

נראתה תומכת 🙂

etayle
etayle
27/07/2021 20:17:20

שחר תפתח חוסן מנטלי ותתעלם מכל הטרולים שפה חחחחח 😎
שמעון הוא הדג'וקוביץ' של הופס בעניין הזה.

שחר אלוני
27/07/2021 21:41:52
Reply to  etayle

👍

אהרון שדה
27/07/2021 20:17:31

שחר תודה רבה על העדכונים
אני באמת לא מבין מה רוצים ממך ואולי ממני שהתחלתי עם זה בהקשר של שגיא מוקי
מנטליות זה חלק אינטגרלי מאד מהספורט

אשתדל לתת כאן כמה דוגמאות
אגב המנטליות היא הצד החזק למשל של נבחרת איטליה שהוכיחה יכולת מנטלית חזקה מאד קבוצתית
תגידו נכון אבל זו מנטליות של קבוצה …אמממה בכל קבוצה יש מבחנים מנטליים ליחידים בייחוד כאשר טורניר הולך לדו קרב מהנקודה הלבנה ואז הקבוצה הופכת לאוסף פרטים שכל אחד מהם צריך להוכיח חוסן מיוחד

דוגמה לחוסן מנטלי לסבר קצת את האוזן
בונוצי שחקן בן 34 שהפסיד 2 גמרי אלופות וגמר יורו ולא זכה באף תואר גדול עומד בלחץ וכובש מהנקודה בחצי הגמר
בגמר (לאחר שכבש את שער השוויון) הוא מגיע לבעוט לאחר שחברו החטיא כאשר הוא יודע שאם הוא מחטיא הסיפור אבוד מעשית שכן נבחרתו עלולה להיקלע לפיגור 2 בעיטות …הוא בא ועמד בלחץ והסוף ידוע

אשר למוקי כאשר אמרתי זאת אמרתי זאת אחרי שקצת עקבתי אחריו
האמת היא שזה לא פשוט שאתה תקווה של מדינה שלמה ואתה הפנים שלה
תוסיפו לזה קרב מול יריב שמגיע אנדרדוג כאשר אין לו מה להפסיד ותבינו מה אני מדבר

אם כבר דיברנו על הג'ודו ומדליות
אזי היו לנו כאלו בעבר שבאו קטנים ויצאו גדולים
הדוגמאות הטובות ביותר הם של אורן סמדג'ה בברצלונה שלקח מדליה מרשימה מאד (5 איפונים אם איני טועה) יממה לאחר המדליה ההיסטורית של יעל ארד

גם ששון בריו לקח מדליה כאשר הפוקוס היה על ג'רבי ובקטנה על מוקי

וזה כמובן נכון לגבי סמברג

כאשר אתה בפוקוס זה הרבה הרבה יותר קשה
אריק זהבי למשל לקח מדליה אבל העיד בעצמו שהוא הגיע עם משקולות לאורך כל הדרך באתונה 04

ישנם ספורטאי על אחרים שלא עמדו בעומס

לעומתם גל פרידמן עמד יפה בעומס ומעבר לזה שהוא האלוף האולימפי היחידי מהארץ הוא גם המדליסט היחידי שעשה זאת פעמיים

בקיצור הפן המנטלי משמעותי מאד
מוקי היום בהחלט התקשה בכך (כמובן שייתכן ויריב קצת יותר טוב ומוקי היה משתחרר בהמשך אין כמובן לדעת )

אבל להתכחש לכך לא יוביל אותנו לשום דבר

מה הפתרון ?
התשובה היא שככל שיש יותר ספורטאים ויותר ספורטאים הרי שהלחץ והצפיות אמורות להיות אצל כולם וזה בעצם מה שמחלק את העומס המנטלי.

שחר אלוני
27/07/2021 20:25:46

תודה אהרון, מסכים לגמרי, ומוסיף שזה גם נושא שאפשר לעבוד עליו ולשפרו לבד או עם מאמן.
*
בהמשך נבין את ההגדרה האלטרנטיבית לחוסן מנטאלי עליה מרמזים עמיתי המלומדים. מסקרן מה זווית הראיה שמסתתרת שם.

אהרון שדה
27/07/2021 20:23:02

אם יורשה לי אזי יש מושג ביהדות שאומר דבר כזה
"גדול המצווה ועושה"
אם אתה מחויב לעשות משהו העומס אלייך גדול מאד מאשר אם אתה סתם מתנדב לעשות את אותו הדבר

אם אתה מקבל למשל שכר על עבודתך אז מצפים ממך לעשות כי אתה חייב לעומת המתנדב שגם אם לא יעשה טוב לא יבואו אליו בטענות כי הוא מתנדב.

בספורט ניתן להמשיל זאת למשל ללחץ על מכבי תל אביב כדורסל אז בשנות ה 80-90 הם היו חייבים לקחת אליפות והעומס עליהם היה גדול מאד ביחס לקבוצהשכבר "עשתה את שלה"

וכמו שאמרתי מקודם זה רק מחזק את הערכה שלי ליעל ארד למשל שהייתה צריכה לעמוד בעומס של מדינה שלמה במשך יותר מ 40 שנה

אין בכלל ספק שסמברג למשל לא עמדה בעומס שכזה

ולכן הלחץ עליה יהיה גדול מאד מאד בפריז 2024 והדיבורים שלה על הזהב רק ילחיצו אותה

מה שקרה היום לביילס רק מאשש את מה שנטען לאורך כל הדרך

שחר אלוני
27/07/2021 20:28:01

בהחלט, מבין ומסכים.
כאשר אתה בא עם 0 ציפיות זה מצב אחד.
כאשר אתה נמדד ביחס לציפיות, זה מצב אחר לגמרי.
ג'ורדן הצטיין למעשה בחוסן מנטאלי. לא בטוח שהיה לו סקיל בשנת 98 שהיה אפילו טופ 30 בליגה למשל באתלטיות או בקליעה

עידו גילרי
27/07/2021 20:33:39

ברור שהתמודדות עם לחץ היא חלק משמעותי מהספורט.
אבל להעיג האם ללחץ הזה היה חלק בכישלון יכול בעיקר הספורטאי עצמו.
לפעמים אתה לא מצליח פשוט בגלל שבצד השני היה מישהו בכושר יותר טוב. או במילים אחרון לא כל הפסד הוא תולדה של כשל מנטאלי.

אהרון שדה
27/07/2021 21:05:37

לא כל הפסד הוא תולדה של כשל מנטלי
אבל אם ניקח למשל את מוקי
כאשר אתה עוקב אחריו ואחרי המשלחת אזי
1. לא כזה להבין באיזה מצב מנטלי חריג הוא היה
2. כאשר אתה רואה גם את הג'ודו שלו ואתה רואה שהוא לא מביא את הדברים הכל כך חזקים שלו אז אתה מבין שיש כאן משהו
כמובן שזה גם יריב והיה לו יריב חזק היום שאם איני טועה לקח אף את מדליית הארד
אבל זה לא ההפסד כמו עצם העובדה שהוא לא ניסה לפחות לא בצד ההתקפי לעשות משהו
אם נמשיל זאת לכדורגל ראית שחקן שהלך לשחק בונקר על תיקו מאשר לנסות לנצח
אז נכון יכול שזה שיקול טקטי זה או אחר אבל לי זה היה נראה כמו הפחד להפסיד שהיה חזק מהרצון לנצח

שחר אלוני
27/07/2021 21:41:18

הערכה סבירה בהחלט

שחר אלוני
27/07/2021 21:40:25

גילרי, נכון, זה לא תמיד אבל לפעמים כן.
ונכון, קשה לדעת רבל לפעמים אפשר להעריך בסבירות גבוהה.
אגב, לשאלתך, אצל ביילס זה נקודתי ולא מתמשך. אתה מסיק על תכונה רק אם זה מתמשך וחזרתי.

עידו גילרי
27/07/2021 21:43:13

ברור שיש מספיק מקרים. לא מעט ספורטאים העידו על עצמם. הטענה שלי שהיכולת שלך לקבוע מהצד היא מאד מוגבלת.

שחר אלוני
27/07/2021 21:46:58

היא מוגבלת אבל קיימת, אפשר להעריך בסבירות מסוימת.

etayle
etayle
27/07/2021 22:35:23

מה אתה מתרגש, ברור שזה ספוקלציות זולות, וזה חלק מהכיף. כל פרשנות של מאורע היא כזאת. אם ספורט היה לתאר רק מאורעות, זה היה משעמם למות.

שחר אלוני
27/07/2021 23:21:30

ברור, זו הערכה. כמו שלהגיד שיאניס נבלם על ידי טקטיקה שמאמן פניקס לא ביצע משום מה, זה ההסבר המלא.
כמובן שגם הטקטיקה חשובה, אבל זה לא המשתנה היחיד כאן

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

אחד זה משהו שאפשר לראות ולבדוק בין משחקים שונים (ואתה ממשיך לא לכבד ולא לתאר בצורה נכונה את מה שאומרים לך. הייתי מצפה יותר ממי שטוען שהוא מכבד דעות שונות בכל תגובה שנייה), השני (כפי שהצגת אותו בפוסט המקורי וטחנו כבר שוב ושוב) זה משהו שאלא אם כן השחקן או סביבתו אומרת אתה יכול רק לשער ולחלק לפי הביאס האישי שלך, כמו איזו פרקסאולוגיה מיזיסית.
שיהיה? יום טוב.

שחר אלוני
28/07/2021 14:18:12

אתה לצערי שוב מלגלג ותוקף אישית, חבל, זה מדלל מאד את הדבר הענייני שאתה משתדל להציף.
אז לדעתי לא כך הוא. גם נושאים מנטאליים אפשר להעריך ולהשתדל לכמת ולבדוק. זה יותר מורכב מאשר לבדוק טקטיקה, אבל זה בכלל לא קשור לשאלה מה באמת השפיע.
במילים אחרות המטבע לא תמיד נמצא מתחת לפנס, אם קל יחסית לבדוק דבר מסוים, זה לא אומר שזה מה שהשפיע.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

דווקא לא לגלגתי או תקפתי אישית הפעם. אם אתה חושב שכל סימן של חוסר הסכמה או של תיאור פרקטי של המעשים והדעות שלך כפי שהצגת אותן הוא מלגלג זה עניין אישי שלך.
אתה פשוט מתעלם מכל מה שאומרים לך. קל לבדוק והוא בהכרח משפיע. אם אתה חושב שהכל זה עניין של מי רוצה יותר ומי חזק יותר מבחינת מונח שאתה מדמיין וקורא לו בשם שדומה למשהו אחר זו בעיה קשה מאוד. אין שיוויון בין לדעת שארנב הוא יצור חי לבין לחשוב שארנב הוא סלע שקם לתחייה. זה שהחלטת שמשהו שדמיינת (מקרה ראש כי שחקן שהוא חלק מקבוצה הפסיד) הוא אמיתי לא אומר שכולנו צריכים להתייחס אליו באותה מידה. במילים מאוד פשוטות – מה ההבדל בין התיאוריה שלך לנעליים הצבעוניות של דה שוט? שאת שלך אפשר קצת יותר לבלבל עם מושגים מדעיים?

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

אגב, אם הייתי רוצה ללגלג באופן שהיה מוריד ממה שאני מנסה להעביר הייתי שולח עצה ידידותית: https://www.vice.com/es/article/4w9d89/el-hombre-que-escapo-de-nueva-acropolis-308-v7n1

שחר אלוני
28/07/2021 15:40:43

אם אתה כותב "ביאס אישי שלך" זה תקיפה אישית.
אם אתה כותב "כמו איזו פרקסאולוגיה מיזיסית." זה נראה כלגלוג. אם זה לא אז אבקש סליחתך.
לדעתך אפשר לדעת לגבי חוסן מנטאלי, רק לפי עדות אישית, ולדעתי לא. והרוב הגדול של המגיבים גם לא חשבו שזה משהו שאי אפשר להעריך בשום צורה.
אתה פשוט משלב בין נתונים סטטיסטיים לבין מבחן העין.
אתה גם כותב "מונח שאתה מדמיין" איזה מונח אני מדמיין? חוסן מנטאלי? יש עוד כמה מליוני אנשים שמדמיינים אותו?
גם הדוגמאות שאתה מפרט כמו עם הארנב, הן די סרקסטיות/מלגלגות.
אתה אומר שארנב הוא יצור חי ואני שהוא סלע שקם לתחייה. זו התייחסות רצינית?
אם נראה לך בלתי אפשרי לחשוב ששחקן מרכזי שעובר מחסום מנטאלי, משפיע על תוצאות הקבוצה, אז בסדר גמור, אנחנו חלוקים בכך.
בוא רק ניכנס לפרופורציה, זה לא שאנחנו פה מוכיחים הוכחות ברמה של ניוטון ואיינשטיין, הכל זה הערכות וכד'
אני מכבד את הערכתך, גם אם אני לא מסכים איתה.
סבבה, יום טוב שיהיה

שחר אלוני
28/07/2021 15:49:09

לגבי הלינק, אני לא קורה ספרדית, אבל אין טעם לכתוב "אם הייתי רוצה ללגלג הייתי עושה…." ואז לעשות (כלומר ללגלג.
אני מבין שיש לך איזו התנגדות אישית אלי, אבל קח בחשבון שכל זה רק מדלל את המסרים שאתה בכל זאת מנסה להעביר, ומשאיר אצלי בעיקר תחושה לא נעימה שיוצר כל הרעש רקע מסביב לטיעונים שלך.
ולא בטוח שעוד מישהו חוץ ממני קורה את כל זה, תכלס.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

לא.
לפי הביאס האישי שלך זו לא תקיפה אישית, זו ראייה של הדרך היחידה שבה פעלת ויצרת מסקנות.
פעם קודמת שכתבתי משהו דומה אמרתי שאתה זה שמגדיר כסא בצורה נכונה ואני קורא לכסא מכונת יריית פופקורן.
אתה, אישית אתה, משתמש במונח חוסן מנטלי בצורה שונה לחלוטין. עברנו על זה כבר, אבל אתה מתעקש לחזור על אותה נקודה מיליון פעם כאילו לא ענו לך כבר.
אתה שוב מאשקש את מה שאמרתי כדי שחלילה לא תצטרך לחשוב על הטיעון שלך. בעיה, אבל תקרא מה שאני לאחרים אמרנו לגבי הטיעון שלך, מנטליות ומתי היא מתפתחת ואז תחזור להגיב בבקשה. זה לא מכבד. אתה לא הבנאדם היחיד ביקום. יש אנשים אחרים סביבך.
שוב, ההערכות הן לא שוות. נעליים צבעוניות לא שוות בהשפעה שלהן על המשחק ליכולת קליעה. דיברנו פעם על היררכיות נחוצות וכאלו שלא – כאן יש לך דוגמא נדירה להיררכיה נחוצה.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

יש גוגל טרנסלייט. כתבה מומלצת מאוד ובאמת חשובה. היא לא באמת מלגלגת.
בשום שלב באף דיון בינינו לא כיבדת אותי או את מה שאמרתי למרות שמדי פעם כתבת בריקנות "מכבד את דעתך". הבעיה "האישית" שלי היא אך ורק איך אתה מתנהג ביחס אליי ולאחרים.

שחר אלוני
28/07/2021 16:09:37

סבבה, אני גם מזכיר לעצמי שאתה בעצם איש צוות באתר, ומשתדל תמיד למצוא את החיובי במה שאתה כותב, גם אם אתה לפעמים מקשה בכך.
יום טוב ובהצלחה

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

זה לא נראה ככה. אתה מוזמן גם ליישם את מה שאתה טוען (בהתקרבנות) שאתה עושה, לא שברור לי איך זה שאני חבר צוות קשור. אתה מוזמן להסביר.
אבל איך שאתה רוצה: "תודה על הפוסט! 😀😀😀😀". עכשיו אפשר להגיד כל דבר והביקורת תהיה מקובלת.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/07/2021 16:42:00

שחר
כשאתה משתמש בשתי הגדרות שונות למושג כלשהו נקרא לאחת A ולשניה B, אתה לא יכול להפסיק להבחין בין ההגדרות השונות על פי איך שנוח לך.
אם אנשים מבקרים את השימוש שלך בהגדרה B, אתה לא יכול להשתמש בכך שאתה משתמש גם בהגדרה A ואנשים מסכמים איתך לגבי הגדרה A כדי להגן על השימוש שלך בהגדרה B.
זה פשוט כשל לוגי מאוד בסיסי.

שחר אלוני
27/07/2021 20:28:49

קרלסן מנצח את שני הבליצים ועולה עם 5-3 על אסיפנקו שמתח אותו כמעט לקצה.
לא יפתיע גמר קרלסן-קריאקין, אבל עוד חזון למועד

ירון, החלום
ירון, החלום
28/07/2021 15:32:16

בס"ד
תודה רבה על ההשקעה.